Hej!
Hoppas att ni har haft en fin helg. Inspirerad av det fina vädret så gjorde jag ett kort med sommarmotiv:
Motivet som jag har använt mig av kommer från Magnolia och heter Summer Bathing Tilda.
Materiallista:
Papper: Vit Cardstock, mönstrat papper från Magnolia - Summer Birds with Stripes och Maja Design - Coffee in the Arbour
Stämplar: Summer Bathing Tilda, Ocean Map, New York, Barfota utan strumpor... alla från Magnolia och Den blomstertid nu kommer från Inkido.
Färgläggning: Distress INK refiller
Dies/punchar: Bårdstans från Martha Stewart, Dies från Magnolia - Lovely Fence och So wrapped Lovely
Dekorationer: Rosor - vit - 20 mm, Rosor - 15 mm -ljusblå, rosor - 10 mm - vit, rosor - 10 mm - ljusblå, minigypso, organzaband - vit - 15 mm, charm - fågelbur och lite annat smått och gott från mina egna gömmor
Övrigt: Frantage - Shabby blue
Ha en fin dag!
/Pysselfröken
Visar inlägg med etikett Magnolia Sea Breeze Collection 2013. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Magnolia Sea Breeze Collection 2013. Visa alla inlägg
måndag, juni 16, 2014
fredag, september 27, 2013
Presentask
Hej!!
Här kommer då asken som ligger i bokkortet jag visade förra veckan!
Samt det lilla kortet med hälsningen!
Samt det lilla kortet med hälsningen!
Materiallista:
Papper: Maja Design Vintage spring.
Dies: Nestabilities floral ovals och rund.
Dekorationer: Platta blommor från YouDo, lite blandade övriga blommor, sammetsband, "pärlspänne" cheesecloth, rug canvas, och halvpärlor.
Övrigt: Embossat med Fran-Tage shabby white på rundeln runt motivet samt i kortets kanter!
Älskar detta embossingpulver!!
Må bäst så ses vi snart igen!!
Massa kramar
Sarah
måndag, augusti 19, 2013
Födelsedagskort med Tilda on the Beach
Hej!
Hoppas att ni alla har haft en fin helg. Idag visar jag ett födelsedagskort;
Det mönstrade pappret kommer från Magnolia och heter Grandmas Wallpaper. De stora vita blommorna är utstansade med dies från Magnolia som heter Doiliy Flowers. Jag har dekorerat med vita rosor, rosa rosor och pärlband. Textstämpeln från Magnolia hittar ni här.
Den söta motivstämpeln heter Tilda on the Beach och jag har färglagt henne med Distress INK refiller. Tilda har fått örhängen av Pearl Stickers. Runt motivet har jag stämplat med Ocean Map. Båda stämplarna kommer från Magnolias senaste kollektion Sea Breeze Collection 2013.
Ha en fin dag!
/Pysselfröken
Hoppas att ni alla har haft en fin helg. Idag visar jag ett födelsedagskort;
Det mönstrade pappret kommer från Magnolia och heter Grandmas Wallpaper. De stora vita blommorna är utstansade med dies från Magnolia som heter Doiliy Flowers. Jag har dekorerat med vita rosor, rosa rosor och pärlband. Textstämpeln från Magnolia hittar ni här.
Den söta motivstämpeln heter Tilda on the Beach och jag har färglagt henne med Distress INK refiller. Tilda har fått örhängen av Pearl Stickers. Runt motivet har jag stämplat med Ocean Map. Båda stämplarna kommer från Magnolias senaste kollektion Sea Breeze Collection 2013.
Ha en fin dag!
/Pysselfröken
måndag, augusti 05, 2013
Dörrhängare med Gone fishing Tilda
Hej!
Nu är jag tillbaka efter en liten bloggpaus. Idag vill jag visa en dörrhängare;
Ja ber om ursäkt för bildkvaliten. Jag fick inte till någon skarp bild på hela dörrhängaren. Jag har använt en färdig bas som jag hittade i mina scrapgömmor. Basen klädde jag med det mönstrade pappret Jordgubbar o glass. Pappret med flöten på heter Är o fiskar. Båda två kommer från Maja Design. Jag dekorerade med en rosett av organzaband, lite wellpapp målad med Crackle Paint, blå rosor, cremefärgad ros och Cherry Blossom.
Nu är jag tillbaka efter en liten bloggpaus. Idag vill jag visa en dörrhängare;
Ja ber om ursäkt för bildkvaliten. Jag fick inte till någon skarp bild på hela dörrhängaren. Jag har använt en färdig bas som jag hittade i mina scrapgömmor. Basen klädde jag med det mönstrade pappret Jordgubbar o glass. Pappret med flöten på heter Är o fiskar. Båda två kommer från Maja Design. Jag dekorerade med en rosett av organzaband, lite wellpapp målad med Crackle Paint, blå rosor, cremefärgad ros och Cherry Blossom.
Det söta motivet hittar ni i Magnolias senaste kollektion Sea Breeze Collection och stämpeln heter Gone fishing Tilda. Jag har stämplat på akvarellpapper och färglagt med Distress INK refiller samt Distress Markers. På fjärilen och trollsländan har jag lagt lite stickles.
Ha en fin dag!
/Pysselfröken
måndag, juli 08, 2013
Tältkort med stämpel från Magnolias Sea Breeze Collection 2013
Hej!
Inom kort kommer Magnolias Sea Breeze Collection 2013 till butiken. Idag visar jag ett tältkort där jag har använt en av stämplarna ur den nya kollektionen (vad denna Tilda heter vet jag tyvärr inte).

Jag har använt mig av mönstrade papper från Magnolia som heter Row the Boat och Scandinavian Map. Jag har dekorerat med en sten, en snäcka (plockade vid havet) och Magic Mesh som har legat i mina gömmor sedan många år.
Jag har färglagt med Distress INK refiller och Distress Markers. Denna Tilda kommer snart till butiken. Den lilla fisken är en äldre stämpel från hÄnglar & sTänglar.
Den fina Pelikanen ingår i Magnolias Bon Voyage Collection 2010. Många av dessa stämplar passar att kombinera med stämplarna i nya kollektionen.
Inom kort kommer Magnolias Sea Breeze Collection 2013 till butiken. Idag visar jag ett tältkort där jag har använt en av stämplarna ur den nya kollektionen (vad denna Tilda heter vet jag tyvärr inte).
Jag har använt mig av mönstrade papper från Magnolia som heter Row the Boat och Scandinavian Map. Jag har dekorerat med en sten, en snäcka (plockade vid havet) och Magic Mesh som har legat i mina gömmor sedan många år.
Jag har färglagt med Distress INK refiller och Distress Markers. Denna Tilda kommer snart till butiken. Den lilla fisken är en äldre stämpel från hÄnglar & sTänglar.
Den fina Pelikanen ingår i Magnolias Bon Voyage Collection 2010. Många av dessa stämplar passar att kombinera med stämplarna i nya kollektionen.
Högst upp på kortet har jag använt stämpeln Flags.
Hoppas att ni har blivit pysselsugna!
/Pysselfröken
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







