Visar inlägg med etikett Magnolia Bon Voyage Collection 2010. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Magnolia Bon Voyage Collection 2010. Visa alla inlägg

måndag, februari 24, 2014

Födelsedagskort i marin stil

Hej!
Hoppas att ni har haft en fin helg. Här har det regnat och snöat om vartannat. Jag är trött på vinter nu och längtar efter våren. Idag visar jag ett somrigt födelsedagskort:

 Materiallista:
Papper: Vit Cardstock, akvarellpapper 200 gram, mönstrade papper från Maja Design - Skärgårdsliv - Västkusten och ett till ur samma serie som jag inte minns namnet på men det finns i det här blocket.
Stämplar: Magnolia  - Bon Voyage - Pelican och Dangling Sea Tilda.
Dies: Go Kreate - Square Frame Frilly #2, Nestabilities - Floral Ovals, Magnolia Doo Hickey - View Master och Dragonflies
Färgläggning: Distress Ink Refiller och Distress Markers
Stämpeldynor: Staz ON - Timber Brown, Distress INK Pad - Pumice Stone
Verktyg: Edge Scraper 
Dekorationer: Doilie, Rosor 10 mm - Ivory, Rosor 10 mm - röd, Rosor 15 mm - röd, Tusensköna - White, Mixed Blue Pearls och spets

Ha en fin dag!
/Pysselfröken

måndag, juli 08, 2013

Tältkort med stämpel från Magnolias Sea Breeze Collection 2013

Hej!
Inom kort kommer Magnolias Sea Breeze Collection 2013 till butiken. Idag visar jag ett tältkort där jag har använt en av stämplarna ur den nya kollektionen (vad denna Tilda heter vet jag tyvärr inte).

Jag har använt mig av mönstrade papper från Magnolia som heter Row the Boat och Scandinavian Map. Jag har dekorerat med en sten, en snäcka (plockade vid havet) och Magic Mesh som har legat i mina gömmor sedan många år.

Jag har färglagt med Distress INK refiller och Distress Markers. Denna Tilda kommer snart till butiken. Den lilla fisken är en äldre stämpel från hÄnglar & sTänglar.
Den fina Pelikanen ingår i Magnolias Bon Voyage Collection 2010. Många av dessa stämplar passar att kombinera med stämplarna i nya kollektionen.
Högst upp på kortet har jag använt stämpeln Flags

Hoppas att ni har blivit pysselsugna!
/Pysselfröken