Visar inlägg med etikett Magnolia Once Upon a Time Collection. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Magnolia Once Upon a Time Collection. Visa alla inlägg

fredag, april 04, 2014

Tändsticksask med kram

Hej!!
Jag har altrat en tändsticksask.
En perfekt "gå bort" present, inte bara till jul!












Materiallista:

Stämpel: Kram-stämpeln är från Gummiapan, Magnolia Princes and princesses, Party Tilda
Papper: Maja Design Sofiero collection the elegant winehouse
Dekorationer: Blandade blommor, twine , wellpapp, små stjärnor i trä (används flitigt nu) ;)), rug canvas,
Dies: Magnolia DooHickeyDies liten tag och sprawling fern
Färg och kladd: Tilda är färglagd med Distress Markers.

Trevlig helg till Er alla!!

Kramar Sarah

måndag, mars 03, 2014

Gult är fult...eller?

Hej!
Hoppas att ni har haft en fin helg. Min helg har varit precis så lugn som jag har önskat. Idag bloggar jag ett gult kort så jag hoppas att ni inte tycker att gult är fult.



Materiallista:
Papper: Vit Cardstock, akvarellpapper 200 gram, mönstrat papper från Reprint -Summer Wings - Easter Chicken och Letter of love , Vit wellpapp Corrugated Paper
Stämpel: Magnolia - Once Upon a Time Collection 2013 - Tilda Longstocking
Dies och Punchar: Nestabilities - Floral Ovals, Magnolia Doo Hickeys - Dragonflies, Spruce Twig, Vintage Tag och Fjärilspunch från Martha Stewart
Färgläggning: Distress Ink Refiller och Distress Markers
Verktyg: Edge Scraper
Stämpeldynor: Staz ON - Timber Brown, Distress INK Pad - Pumice Stone
Dekorationer: Doilie, Tusensköna - White, Prima Rose 2 tone pink , gula rosenknoppar,Charm - hjärta, knapp, vit floss, spets, Organzaband 15 mm - ljusgul och Cheesecloth
Övrigt: Vit gesso, embossingpulver Frantage Shabby White

Ha en fin dag!
/Pysselfröken

lördag, februari 22, 2014

Made with love

Hej på er!
Jag har gjort ett kort till min man trots att det redan har varit Alla Hjärtans-dag!
Alla dagar är hjärtedagar ;))











Materiallista:

Stämplar: Magnolia valentine stämplar, notstämpeln kommer från en julkollektion Magnolia
Papper: Mönsterpapper från Magnolia, tårtpapper, wellpapp och akvarellpapper
Dekorationer: Blandade blommor, rosband
Färg å kladd: Distress markers till färgläggning

Trevlig helg och massa kramar till Er allla!!

Sarah

torsdag, juli 04, 2013

Clean and Simple (??)

Hej på Er!!
Jag har gjort ett Clean and Simple kort (??) som matchar förra veckans tag...;))


Jag har använt tre papper från Magnolia. Underst det HÄR, sen det HÄR och sist det HÄR

Blommorna kommer från ett packe, det finner ni HÄR, jättesöta i olika storlekar. I det vita spetsbandet har jag trätt i ett sammetsband.
Alla kanter  är chalkade med Distress Ink Pad, just här i färgen Walnut Stain. Halvpärlorna är Magnolia Knick Knackerys, Stämpeln Cacao kommer även den från Magnolia.


Uppe i hörnet här har jag stämplat med en annan stämpel från Magnolia. Tillsammans med den är det även två superfina fjärilar!
 Det var allt från mig denna regniga torsdag =)
Må gott alla fina
Massa Kramar Sarah

måndag, maj 13, 2013

Kramkort med Sitting Tilda with Butterfly

Hej!
Hoppas att ni har haft en fin helg. Här kommer lite måndagsinspiration från mig. Jag har gjort ett kort där jag har använt Magnoliastämpeln Sitting Tilda with Butterfly och det mönstrade pappret Lilac Butterfly mini. Runt motivet har jag använt följande stämplar; Postcard, New York och Fjäril
 



Jag dekorerade med en rosett av organzaband, jordgubbscharm, cherry blossoms, lila rosor, rosa ros och bär från Magnolia. Tagen gjorde jag med dessa dies och Bakers Twine hittar ni här. Doilies som liknar de jag har använt hittar ni här.

Ha en fin dag!
/Pysselfröken