söndag, december 11, 2011

Trekantsask

Dagens projekt blev en trekantsask. Den är vikt av detta papper från Simple Stories.
Det är inte ett typiskt julpapper, men passar bra när man vill ha en mer nedtonad gammaldags stil tycker jag.

Asken fick ett fönster utstansat med hjälp av en Spellbinders die. Här är en liknande.
I fönstret har jag satt ett OH-papper med embossade snöflingor med denna stämpel från Inkido. Det gäller dock att vara försiktig när man embossar på OH-papper!



Söta tomtenissan på ovansidan asken är denna stämpel.

Här ser man också formen på asken bättre.


Närbild på fönstret. På kanterna runt fönstret har jag limmat fast Glass Glitter som ger ett extra intryck av frost.
Här syns också det fina mönstret på insidan.




I nederkant på asken satte jag en metallram med en liten julhälsning.




Asken ska jag fylla med hemagjorda kolor. Det blir en bra present i juletider.

Trevlig pysselhelg!

1 kommentar: