onsdag, maj 11, 2011

Spring i benen

Hej på Er!!
Idag har jag fått hoppa in som vikarie för min änglavän Marie!
Här kommer en lo jag gjort av spillpapper! (nästan) ;)

 Pappret längst bak är från crate och det är ett diecut papper! Spayat vatten på för att böja till det lite, sen har jag målat med gesso. Det vita enfärgade är min favorit och det heter chantilly. Det är nästan lika mycket struktur fram som bak på detta!!! Mönsterpappren är från Websters pages. Jag har stämplat lite runt om bla med Stempelgledes grunge collection (slut för tillfället) samt bubbelplast ;) Dynorna jag använt är distress ink, "peeled paint" och "shabby shutters"

 Här har jag gjort en liten "papyrus rulle" av en bit av ett mönsterpapper och knutit natursnöre runt. Blommorna har jag piffat till lite genom att embossa med en snowmarker (jag har inte exakt denna men det är ju samma effekt)
Braden kommer från mina egna gömmor ;)

Texten lost and found är "skräpremsan" från serien med samma namn från My minds eye! En superfin serie =))

 Små stickerbokstäver från cosmo cricket. Ni finner stickersbokstäver HÄR. Min stora favvo Paper pen till pärlorna i mitten på blommorna!

 Detta gröna alfabet är thickers och typsnittet heter "Rockabye", tycker det är kul när det blir lite 3D effekt, gillar dessa foamstickers! Har sprayat alla papper med en hemmagjord mist, där jag använt opalite (stämpeldyne refill). Lyckades inte fånga det på bild men det blir ett jättefint skimmer!! =)

Det var allt för idag ;))
Kika nu in i webshopen och kolla in allt nytt!! =)
Hoppas ni går en fin helg till mötes!!
Varma kramar Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar