måndag, februari 17, 2014

Ett tidigt påskkort

Hej!
Hoppas att ni har haft en fin helg. Här hos mig har det vräkt ner blötsnö och snöblandat regn. Perfekt pysselväder med andra ord. Jag längtar till våren och idag bloggar jag därför ett påskkort. Hoppas att ni inte tycker att det är för tidigt.


Jag har maskat ihop Chicken Tilda (som ni just nu kan fynda till nedsatt pris 79 kr) och Chicken Wire. Jag har även använt småstämplarna Tildas Bin (den ena av dem), Tildas Nyckelpiga och Fjärilar med prickar (här finns två liknande fjärilar) och textstämpeln Happy Easter (liknande denna).

 Materiallista:
Papper: Vit Cardstock, akvarellpapper 200 gram, mönstrat papper från Reprint -Summer Wings - Easter Chicken och Pion Design - Vintage Garden 6*6 - Blue Ornament
Stämplar: Magnolia -  Chicken Tilda, Chicken Wire, Tildas Bin, Tildas Nyckelpiga, Fjärilar med prickar (liknande hittar ni här) och textstämpeln Happy Easter (som liknar denna).
Dekorationer: Spetsband - creme, Gula rosor 15 mm, Prima Rose 2 tone pink
Färgläggning: Distress Ink Refiller och Distress Markers
Verktyg: Edge Scrape
Övrigt: Stickles - Star Dust (på biets vingar och fjärilens prickar)
/Pysselfröken

4 kommentarer: