måndag, oktober 21, 2013

Julkort av wellpapp med nya The Day before Christmas Stocking Tilda

Hej!
Hoppas att ni har haft en fin helg. Idag fortsätter jag att bjuda på julkortsinspiration. Basen på mitt julkort består av wellpapp. Längs med kanterna har jag embossat med vitt pulver.
Stämpelmotivet heter The Day before Christmas Stocking Tilda. Runt Tilda har jag dragit med Distressdynan Vintage Photo, stämplat snöflingor och embossat Frantage. När jag använder Frantage brukar jag först dra med embossingdynan där jag vill att pulvret ska fastna. Sedan tar jag lite pulver med handen och strör ut. Jag tycker att det blir för mycket om jag häller direkt ur burken. Efter det värmer jag försiktigt med embossingfönen under pappret tills pulvret smälter.Här kommer lite detaljbilder;

 På blommorna har jag lagt lite Stickles, Stardust.
Granarna som jag har stansat ut har fått lite snö på grenarna med hjälp av snöpenna som jag har "puffat" upp med embossingfönen.

Material
Papper: Wellpapp, Magnolia Santa with Christmas Flowers, Vit Cardstock, Akvarellpapper
Stämplar: Magnolia Winter Wonderland Collection 2013 The Day before Christmas Stocking Tilda, Magnolia En hälsning i juletid
Dies: Go Kreate Large Frame Frilly #2 (tillfälligt slut), Slender Firs, Tea Label Tags
Färgläggning: Distress Markers och Distress INK refiller
Stämpeldynor och embossing: Staz On Timber Brown, Distress INK Pad Vintage Photo, Stampendous Shabby Embossing Enamel Shabby White, VersaMark Watermark Stamp Pad (embossingdynan) och WOW Bright White
Dekorationer: Twine, berries, Mini Gypso, vit ros 15 mm, röda rosor 10mm, White Cosmos Daisy
Övrigt: Stickles Stardust, Snöpenna

Ha en fin dag!
/Pysselfröken

1 kommentar: