måndag, september 30, 2013

Julkort i vintagestil

Hej!
Hoppas att ni har haft en fin helg. Oftast använder jag stämplade motiv på mina kort men idag visar jag ett julkort där jag har använt en vintagebild istället.


Längs kanterna på pappren har jag kladdat lite med vit Gesso. Wellpappen har varit inslagspapper när
jag köpte porslin. Den som spar han har!





Vintagebilden kommer från ett klippark från Pion Design med många fina bilder.




Materiallista
Papper: Vit Cardstock, Pion Design Wintertime Swedish Lapland - Winter Birds, Nisse
Klippark: Pion Design - Från mormors vind - Juletid (just denna ängeln är inte med men det finns andra fina änglar)
Punchar: två olika från Martha Stewart här hittar du en som liknar den större
Dekorationer: Cherry Divine Twine, Rosor 15 mm Off White, Rosor 10 mm röda, Knick Knackerys (pärlor)
Övrigt: Gesso

Ha en fin dag!
/Pysselfröken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar