måndag, mars 04, 2013

Altrad äggkartong

Hej!
Tusen tack till alla er som kom och besökte oss på mässan. Det var så roligt att få träffa er!
Idag visar jag en äggkartong som jag har altrat. Innan jag började dekorera asken målade jag den vit med Gesso.


Jag har maskat ihop tre olika motiv från Magnolia, Chicken Wire,Tilda hiding Easter Egg och Chickens. Bakom motivet sitter en bit Kraft och mönstrat papper från Pion Design. På kanten av Kraftarket har jag stansat med Scalloped Stiched Lace. Jag har dekorerat med Cherry Blossoms och Mini Gypso Ivory. Det prickiga bandet hittar ni här. På Tildas ägg har jag lagt Stickles.



Inuti ägget har jag dekorerat med samma papper. Glad påskstämpeln kommer från Inkido och jag har embossat den med vitt pulver. Den lilla kycklingen kommer från Magnolia. Alla motiv är färglagda med Promarkers och Flexmarkers.

Ha en fin dag!
/Pysselfröken

2 kommentarer:

  1. Detta är fantastiskt Frida!!! Helt ljuvligt!

    SvaraRadera
  2. Jag tittade på den på mässan och tyckte den var helt underbar!!

    SvaraRadera