lördag, december 17, 2011

Albumhus

Idag visar jag ett albumhus. Både huset och taket är gjort av detta papper från Simple Stories.

Längst upp på taknocken satte jag en bit grungepaper för att få ett material som tål att böjas många gånger.

Här är huset sett från sidan. Taket förstärkte jag med bitar av wellpapp för att få lite tyngd.

Sedan målade jag med cracklepaint och hällde på glass glitter. När det torkat tog jag på detta lack för att glass glittret skulle sitta fast ordentligt. Eftersom det är ett album måste det tåla att man tar i det ofta.



Söta tomteTilda får pryda framsidan.


Så här ser albumet ut när man lyft av det.



Albumsidorna är vit cardstock sammanbundna med min BIA.

Detta är spiralen.

Albumet är än så länge helt odekorerat. Jag har nämligen inte bestämt om det ska vara foton eller recept i den.




Trevlig pysselhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar