tisdag, oktober 18, 2011

SMÅ STRUTAR till HALLOWEEN!!



Små strutar


Jag klippte ut fyra halvcirklar ur pappret PaperLoft ”Scary – Witches”. Halv cirklarna delade jag sedan på mitten. Jag fäste infärgad gasbinda på strutens övre kant med hjälp av dubbelhäftande tejp och ovanpå denna fäste jag en svart spets. Jag rullande ihop strutarna lite snett och fäste dem med tejp. TIPS; Tänk på att sätta tejpen på rätt sida av pappret.

Sedan klistrade jag på en infärgad blomma och klippte ut en katt ur pappret Graphic 45 “Halloweén in Wonderland Collection”. Katten målade jag lätt med akvarellpennor och satte också på lite Sticklers ” Platinum” ;). Fäste sedan katten på struten.

Jag använde följande distress ink pads till att färga in gasbindor och blommor med; Rusty Hinge, Aged Mahogany, Tea Dye, Dusty Concord, Fades Jaens, Spiced marmelade, Crushed Olive samt Ranger-Shabby Shutters


Hoppas att ni fått massor av inspiration och kommit på nya saker som ni vill göra!
 //Tjockatanten

1 kommentar:

  1. Jättefina strutar!!!

    Kanske borde testa....


    Wanels.blogspot.com

    SvaraRadera