söndag, oktober 09, 2011

Tag

Av vit cardstock har jag gjort en tag.
Jga började med att göra tagen i min Cuttlebug genom att köra den i en en embossingfolder. Sedan färgade jag in tagen med Distresser i färgerna Worn lipstick, Dusty concord & Vintage photo.
Efter Dristressfärgerna var det dags att lägga på lite Perfect perls. Det ger en häftigt skimmer som kan vara lite svårt att fånga på bild, men jag tror jag har lyckats på bilden nedan.



På kanterna har jag smetat ut stickles i färgen Cinnamon. Sedan limmade jag fast en bild utklippt från ett Graphic 45-papper. Bilden målade jag lite med samma Distressfärger som jag använde till tagen. Detta för att få lite mer liv i bilden.



Längst ner limmade jag fast black organd cord. Papperet i bakgrunden är samma som jag klippt ut bilden från, dvs Graphic 45 Wonderland Classifieds.


Till sist limmade jag fast tre svarta rosor som fick lite guldfärg på kronbladen, & knöt fast ett svart organzaband.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar