onsdag, november 04, 2009

Ljus med stämplat motiv!

Uppdraget var att sätta en stämpel på ett ljus...

Motivet är stämplat på ett vitt silkespapper, på den matta sidan.
Efter färgläggning, med PROmaker, så vände jag på silkespapperet så den blanka sidan var utåt och la motivet på ljuset. Jag värmde sedan med embossingfönen, FÖRSIKTIGT.... ;) Motivet fasnade då på ljuset.

Jag dekorerade med spets, tyll, band, en snöflinga (brad från Inkido) doppad i Flower Soft "Polar White" samt "polkagrisstänger". Rödvitt bomulls snöre som jag virat runt en smal ståltråd och böjt till. Ljuset står på ett papper från Ikido "god-jul-röd" utstansat med Spellbinders Classic Scallop Cirkle Lg. Du hittar allt matireal HÄR.

Kanske kan ljuset bli en fin julklapp... :)

Jag är inte helt nöjd med resultatet av stämpeln på ljuset. Den röda färgen blev konstig efter att jag värmt fast motivet på ljuset. Eva hade en teori om att ljuset var för blankt.







Besök gära butiken om du har möjlighet, där finns ljuset! :)

Ängla-kramar /Marie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar