onsdag, september 24, 2008

LO inspiration av de nya Fancy Pants papperen!

LO Inspiration från vår Inspirations Ängel "Tjockatanten"!

På denna LO:n har jag valt att sy i flera lager med olika färg på tråden, detta för att plocka upp det "sydda" och fägerna på det mönstrade pappret. För att ytterligare förstärka det "sydda" ritade jag en vit söm på bas pappret. Jag tycker mycet om kortet på LO:n och ville att det skulle vara centalt i bilden.



Vilket underbart papper, fast det är svart ;) Jag har gjort flera LO.s med det svara bakgrunds pappret och idéerna verkar inte ta slut. På denna LO:n ville jag försöka utmana mig själv och inte scrappa på hela ytan, något som jag gärna gör... Teknikerna som jag använt är bland annat målat söm, skrapat på kotet, häftat fast band mm. En enkel och rolig LO att göra.

Det var länge sedan jag använde mig av öljetter och här har jag i stället "bankat på" ordentligt. LO:n är sydd med symaskin, har band, knappar, blommor och häftklammrar oxå öljetterna så klart.
Hoppas att ni blivit inspirerad av dessa LO`s
Allt material finns i butiken och även "Tjockatanten" LO's för en närmare titt!
Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar